Toplum sağlığına katkıyı amaç edinmiş, hızlı büyüme grafiği ve inovatif ürünleriyle dikkat çeken Berko İlaç, 4. Hasta ve Hasta İletişimi Zirvesi‘ne katıldı. “Eczanede Farkındalık Yaratmak” başlıklı panelde konuşan Berko İlaç yöneticileri, eczacıların hasta iletişiminde farkındalık yaratma konusundaki rollerine değindi.
Workshop Dergi’nin düzenlediği ve ana teması “Farkındalık” olan 4. Hasta ve Hasta İletişimi Zirvesi (HİZ), 16 Haziran 2015 tarihinde Limak Eurasia Otel’de gerçekleşti. Sağlık Bakanlığı, sivil toplum kuruluşları, akademisyenler ve ilaç sektörü temsilcilerini bir araya getiren zirvede, hasta iletişiminde farkındalık yaratmak konusu ele alındı. Berko İlaç Pazarlama Müdürü Gözde Özbilgen, Berko İlaç Kıdemli Ürün Müdürü Uzm. Ecz. S. Aykut Adalmaz ve Berko İlaç Ürün Müdürü Savaş Duman, “Eczanede Farkındalık Yaratmak” başlıklı panelde konuşmacı olarak yer aldı.
Eczane eczacılarının hasta iletişiminde farkındalık yaratma konusundaki rollerine değinilen panelde Berko İlaç Pazarlama Müdürü Gözde Özbilgen, Berko İlaç’ın kurulma öyküsünün bir hasta – eczacı iletişiminden doğduğuna değindi ve Berko İlaç’ın hasta iletişimine bakışını aktardı. Berko İlaç’ın eczanede hasta iletişimi konusunda farkındalık yaratmak adına yaptığı uygulamaları ve projeleri aktaran Berko İlaç Ürün Müdürü Savaş Duman ise, “En önemli eğitim modelimiz, eczacılara ve eczane teknikerlerine verdiğimiz iletişim eğitimleridir.” dedi. Berko İlaç’ın eczacılık fakültelerine yönelik gerçekleştirdiği projelerin hasta iletişimine nasıl katkı sağladığına değinen Berko İlaç Kıdemli Ürün Müdürü Uzm. Ecz. S. Aykut Adalmaz, “Eczacı, hasta iletişiminde çok önemli bir faktördür. Hasta bazen doktora soramadığını veya anımsayamadığı bir detayı eczacıdan öğrenebilir.” dedi. Aynı zamanda hekime şiddet konusuna da dikkat çeken Adalmaz, “Eczacının, hekime şiddet konusunda çok büyük bir rolü var; çünkü hastanın bir problemi olduğunu anlayan eczacı, onu sükûnete yönlendirebilir.” şeklinde konuştu.
Berko İlaç’ın yenilikçi ürünleri ve uygulamalarının arkasında hasta iletişimine verdiği önem ve hastayı iyi gözlemleme yeteneği yer almaktır. Bu yaklaşımına en iyi örnek, serum fizyolojik ve çinko elementini ilk defa Türk tıbbının hizmetine kazandırması verilebilir. Aynı zamanda kaşık formu, aspiratör ve yedek uçlu deniz suyu ürünleri, Pepee-Caillou gibi karakterlerin ürün kutularında kullanılması gibi yenilikçi uygulamaları da konuyla ilgili iyi örneklerdir.